W ostatnich latach mieliśmy okazję oglądać w telewizji kilka programów, w których młodzi artyści rywalizowali między sobą. Stawka była wysoka, ponieważ oprócz nagrody finansowej niosła za sobą rozgłos i popularność, które są marzeniem wielu młodych artystów.
Realizacja pasji do muzyki jest początkiem drogi, jaką mają przed sobą młodzi wykonawcy. Tworzenie muzyki nie gwarantuje zainteresowania daną osobą i jest jedynie początkiem drogi, jaką ma przed sobą wykonawca. Budowanie kariery muzycznej, prócz tworzenia muzyki, wymaga dużego wkładu pracy poświęconego budowaniu wizerunku i promocji.
Na samym początku bardzo trudno jest zdobyć zainteresowanie i popularność ponieważ konkurencja jest duża, a dotarcie do odpowiednich odbiorców staje się coraz bardziej skomplikowane. By ugruntować swoją pozycję niezbędne są skoordynowane działania dystrybucyjne które pozwolą zwiększyć rozgłos dotyczący danego muzyka. Jednym z najistotniejszych elementów jest udostępnienie muzyki w możliwie wielu miejscach docelowych, tak by dotrzeć i zainteresować jak największe grono odbiorców.
Jak widać, dystrybucja muzyki jest kluczowym elementem rzutującym na rozwój kariery muzycznej. W przypadku dystrybucji cyfrowej rozwiązaniem może być agregator muzyki, który gromadzi i dystrybuuje treści. Agregator treści jest często dla niezależnych artystów jedyną szansą na dostarczenie muzyki do serwisów muzycznych takich jak Spotify czy iTunes. Korzystanie z usług agregatora znacznie ułatwia dystrybucję ponieważ agregator ma bezpośrednie umowy z wieloma serwisami muzycznymi i może dostarczyć muzykę do wielu miejsc jednocześnie.
Działanie agregatora muzyki opiera się na gromadzeniu i dystrybucji muzyki. Po dokonaniu opłaty następuje upload plików w serwisach muzycznych. Zasada działania agregatora muzyki jest prosta, co pozwala zautomatyzować proces publikacji utworów muzycznych. Warto jednak pamiętać, że agregator muzyki nie zajmuje się promocją danego artysty, lecz jedynie dostarczeniem muzyki do serwisów cyfrowych.